-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1582 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

از آن جا كه اين جانب از علاقمندان امام بزرگوار هستم، مي خواهم بدانم چرا امام با پذيرش قطعنامه سازمان ملل فرمود: جام زهر را نوشيدم؟

از مدت ها قبل از پذيرش قطعنامه دولت عراق بر اثر شكست هاي پي در پي اصرار بر اين داشت كه صلح بر قرار شود ولي هنوز سربازان عراقي در داخل خاك ايران بودند. اگر در آن موقع قطعنامه پذيرفته مي شد كه خاك ايران در اشغال عراقي ها بود، ديگر توان پس گيري آن مناطق مشكل بود، چون در گيرودار تشريفات اداري سازمان ملل و رفت و آمدها و گفتگوها و نشست ها، نه سرزمين هاي ما را پس مي دادند و نه خسارت مي پرداختند، همان طور كه هنوز بعد از چند سال كه از پذيرش قطعنامه مي گذرد، خسارت هايي كه بر اساس قطعنامه 598 بايستي دولت عراق به ايران بپردازد، پرداخت نكرده است.

دوّم: اگر قطعنامه پذيرفته مي شد (در حالي كه خاك ما در دست عراقي ها بود)، روحية سربازان ما تضعيف مي شد و اگر دوباره مي خواستند سر و سامان بگيرند و حمله اي بكنند، توان نداشتند، چون اكثر نيروهاي رزمي ايران نيروهاي مردمي و بسيج بود. اين نيروها در صورتي در جبهه مي ماندند كه حمله اي صورت بگيرد و اگر جبهه ها راكد مي شد، به شهرهاي خود بر مي گشتند.

سوم: نيروهاي ايران بر اثر حملات پي در پي و با پيشروي در خاك عراق اهرم مهمي به دست آوردند تا بتوانند دولت عراق و حتي حاميان استكباري آن را مجبور كنند تن به خواستههاي ايران بدهند.

چهارم: مقصود از ادامة حمله و جنگ با نيروهاي متجاوز عراقي (كه به نمايندگي از استكبار جهاني و با كمك هاي اكثر كشورهاي منطقه و آمريكا و حمايت هاي برخي از كشورهاي اروپايي انجام گرفته بود)، رسيدن به تمامي خواسته هاي بحق ملّت ايران بود كه عبارت بود از: بيرون كردن متجاوز، مجازات عاملان تجاوز (صدام و حاميان او) گرفتن خسارت هاي فراواني كه به ايران وارد شده بود. چون هنوز اين خواسته ها محقق نشده بود، و مطمئناً در پناه سازمان مللي كه در دست استكبار جهاني است، اين خواسته ها برآورده نمي شد كه الآن به خوبي معلوم شده است، از اين رو امام آن را جام زهر ناميدند.



علّت پذيرش قطعنامه:

1ـ محاصرة اقتصادي شديد از طرف امريكا و غرب، به طوري كه امكانات كشور تحليل رفته بود.

2ـ تهديد امريكا به طوري كه هواپيماي مسافربري ايران را در آب هاي خليج فارس زدند.

3ـ استفادة بيش از حد از سلاح هاي شيميايي و ميكروبي توسط صدام.

بنابراين، پذيرش صلح بر ما تحميل شد، در حالي كه به خواسته هاي برحق خود نرسيده بوديم. اين عوامل باعث شد كه امام بر خلاف ميل قلبي خود قطعنامة 598 را بپذيرد و آن را جام زهر بداند.

شايد يكي از عواملي كه باعث شد امام آن را جام زهر بنامد، اين بودكه به نيروهاي عاشق جنگ و مبارزه كه اصولاً با صلح با جنايتكاري مانند صدام موافق نبودند بفهماند كه من هم موافق با اين صلح نيستم امّا چاره ندارم. اين تعبير ماية آرامش نيروهاي شجاع و رزمندة ما بود. از طرف ديگر به دنيا بفهماند كه ما مجبور به صلح شديم و دنياي استكبار صلح را بر ما تحميل كرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.